Fandom

Harry Potter-Wikin

Erumpent

922sidor på
denna wiki
Add New Page
Diskutera0 Share

ErumpentConceptArt.png

Erumpenten är ett stort och grått vidunder som finns i Afrika. Erumpenten kan väga ändå upp till ett ton och är på avstånd mycket lätt att förväxla med en noshörning.Idag finns det få erumpenter kvar, då de bara föder en unge åt gången, samt att unga hanar stångar ihjäl varandra under parningssäsongen. Erumpenten har mycket tjock hud, som kan motstå de allra flesta trollformler och förbannelser. Den har också ett stort och mycket vasst horn samt en reptilliknande svans. Hornet, svansen och sprängvätskan används i trolldrycker, men säljs bara i begränsade upplagor eftersom de är farliga och därav underkastade av sträng kontroll.

Erumpenten anfaller bara om de har blivit svårt provocerad och om detta inträffar blir följderna oftast katastrofala. Hornet kan tränga igenom allt från hud till metall och innehåller en vätska som spränger allt den kommit i kontakt med. Erumpenterna behandlas mycket försiktigt av de afrikanska trollkarlarna, på grund av att de är så gott som utrotningshotade men också deras farlighet.

Slumpartad wiki