Fandom

Harry Potter-Wikin

Gurg

922sidor på
denna wiki
Add New Page
Diskutera0 Share

Gurg är namnet på ledaren i en jätteklan. Gurgen bestämmer över klanen och de andra jättarna serverar honom mat. Han är kännetecknas genom att vara den största, lataste men också den starkaste jätten. För att vara säker så måste man om man ska hälsa på jättarna lämna en gåva till Gurgen så som Olympe Maxime och Rubeus Hagrid gjorde när de blev skickade att bli vänner med jättarna av Albus Dumbledore 1996. Detta är dock inte någon helt säker metod då Golgomath beordrade sina undersåtar att attackera Hagrid även att han hade presenterat en gåva. Även om Gurgen är ledaren så har han inte fullständig makt, vissa jättar väljer att kämpa för positionen genom att försöka mörda Gurgen och om de lyckas blir de Gurg istället.

Kända Gurgar Redigera

Karkus: Han var ledare för de sista 80 jättar på jorden. Han var ledare när trollkarlarna bestämde att jättarna skulle ut ur Storbritannien. De flyttade in i en bergskedja i Ryssland men började snabbt döda varandra för att de inte var vana vid att bo så trångt. Han blev dödad av Golgomath.

Golgomath: Han hade en jätteklan i norra Europa. Han hjälpte Dödsätarna i Andra trollkarlskriget. Han dödade Karkus för en stridshjälm gjord av vättar.

Framträdanden Redigera

Slumpartad wiki