Fandom

Harry Potter-Wikin

Karkus

922sidor på
denna wiki
Add New Page
Diskutera0 Share

Karkus var Gurg av den sista kända återstående jättekolonin på jorden. Han var Gurg medan den stora utrotningen av jätteklanerna skedde då trollkarlarna hade tvingat alla Jättar att bo tillsammans i en bergskedja i Ryssland vilket ledde till att de utrotade varandra för att de hade så liten plats att leva på. Karkus beskrevs som tjugotre fot lång, vikt som motsvarar ett par elefanthannar och med hud som en noshörning. Han var en lat jätte som tillbringade sina dagar i centrum av en dal i bergen med sin fru i väntan på att matas av andra jättar.

År 1995 reste Rubeus Hagrid och Olympe MaximeAlbus Dumbledores begäran, till kolonin för att fungera som sändebud till jättarna, i hopp om att sluta fred med dem och säkra deras lojalitet mot Lord Voldemort och hans Dödsätare, innan Voldemort kunde övertyga dem att ansluta sig till hans sida. Efter en månads vandring,  fann sändebuden jättarna, och försiktigt närmade de sig Karkus nästa dag, de kunde identifiera honom som Gurg eftersom han var den största, värsta och lataste, där han satt och väntade på att födas av de andra jättarna, såsom döda getter.

Slumpartad wiki