Fandom

Harry Potter-Wikin

Lily Luna Potter

922sidor på
denna wiki
Add New Page
Diskutera0 Share

Lily PotterDH2.png
Lily Potter
Kön Kvinna
Hårfärg Röd
Ögonfärg Bruna
Skola Hogwarts
Blod Halvblod
Art Människa
Familj Harry Potter (far)
  • Ginerva Potter (mor)
  • James Potter (bror)
  • Albus Potter (bror)
  • James Potter (farfar)
  • Lily Potter (farmor)
  • Molly Weasley (mormor)
  • Arthur Weasley (morfar
  • Ronald Weasley (morbror)
  • Hermione Weasley (moster)
  • Fred Weasley (morbror)
  • George Weasley (morbror)
  • Angelina Weasley (moster
  • Percy Weasley (morbror)
  • Rose Weasley (kusin)
  • Hugo Weasley (kusin
  • Familjen Black
Framträdande Harry Potter och dödsrelikerna

Lily Luna Potter föddes någon gång mellan 1 september 2007 och 31 augusti 2008. Hon är den enda dottern och det yngsta av Ginny och Harry Potters barn. Hon har två äldre bröder, James och Albus Potter. Hon är döpt efter sin farmor, Lily Potter och hennes föräldrars goda vän Luna Lovegood.

BiografiRedigera

Lily var Harry och Ginny Potters enda dotter. Hon har två bröder, James och Albus Potter. Lily är runt två år yngre än Albus som är minst ett år yngre än James.

År 2017 följde hon med till Kings Cross för att vinka av sin kusin Rose Weasley och hennes två bröder. Hon var dock inte gammal nog att själv börja på Hogwarts, vilket hon klagade över.

RelationerRedigera

286px-Йф.png

Lily och hennes mamma, Ginny Potter

FöräldrarRedigera

Lily visar tydligt att hon har en god relation med sina föräldrar, speciellt hennes mamma Ginny. Men även hennes pappa, Harry, som hon håller i handen på Kings Cross år 2017.

Syskon och kusinerRedigera

Lily verkar ha en bra relation till sina syskon James och Albus. Även Rose och Hugo, som är i samma ålder som henne själv verkar vara nära vänner eftersom hon log och vinkade glatt när hon vinkade av dem år 2017.

Teddy LupinRedigera

Teddy är Lilys pappas gudson och spenderar därför mycket tid hemma hos familjen Potter. Lily var väldigt uppspelt över nyheten att hennes kusin, Victoire, och Teddy var tillsammans. Hon hoppades att de skulle gifta sig så att Teddy blev en officiel del av Lilys familj.

Namn och utseendeRedigera

Namnet "Lily" kommer från Harrys mamma, Lily Potter (född Evans), och namnet Luna från Luna Lovegood, en god vän till både Ginny och Harry. Namnet Luna kan också ha varit ett sätt att hedra Remus Lupin, då han var en varulv och "Luna" betyder måne.

Lily beskrivs som en rödhårig flicka, och eftersom Albus är det enda av Harrys barn som ärvt Lily Potter, Harrys mammas, gröna ögon, så har Lily Luna antagligen Ginnys bruna ögon.
460px-E4a2cb116afa - копия.jpg

Lily och hennes föräldrar, Harry och Ginny Potter

Bakom kulissernaRedigera

Slumpartad wiki