Fandom

Harry Potter-Wikin

Metamorf

922sidor på
denna wiki
Add New Page
Diskutera0 Share

En Metamorfmagus är en trollkarl eller häxa som kan ändra sitt ansiktes utseende hur han eller hon än önskar. De behöver inte använda någon Polyjuiceelixir eller förtrollning som resten av trollkarlarna och häxorna måste. Metamorfmagusar är exremt sällsynta.

Metamorfmagus vs AnimagusRedigera

Olik en Animagus så kan en Metamorf inta vilken form han eller hon än önskar. Allt från unseende, kön till ålder.
Tonks Duck.jpg

Nymphadora Tonks visar sin Metamorf förmåga

Precis som en Animagus så kan en Metamorf ända form när han eller hon vill. Det är dock okänt om en Metamorf kan ända skepnad totalt.

En metamorf föds, görs inte som en Animagus. Det är ingen talang som man kan lära in. Det finns en viss ärftlighet inom Metamorfmagusarna då Metamorfmagusen Nymphadora Tonks son Ted Lupin också är en Metamorf. Förmågan startar tidigt då både Nymphadora och Teds hår ändrade färg strax efter födseln.

Att använda Metamorfmagusens förmågaRedigera

Det är okänt om en
Nymphadora Tonks Metamorphmagus 1.gif

Nymphadora Tonks ändrar sitt unseende (klicka för att se)

Metamorfmagus behöver någon sort träning för att hålla uppe sin förmåga. Det är dock inte troligt att det finns någon sorts träning tillgänglig.

Det är okänt om en Metamorfmagus måste registrera sig hos Ministeriet, som en Animagus, då en Metamorfmagus faktiskt inte har valt att bli vad han eller hon är.

Som så många andra sorters magi så reflekterar Metamorfmagi Metamorfmagusens känslor. Starka känslor som chock eller deppresion kan göra att Metamorfmagusen inte kan använda sin förmåga alls.

Bakom kulissernaRedigera

  • En Metamorfmagus kan vara född från två personer med magisk förmåga, men som inte är Metamorfmagusar. Till exempel så var Metamorfmagusen Nymphadora Tonks föräldrar Andromeda och Ted Tonks inte Metamorfmagusar.

Kända MetamorferRedigera

Slumpartad wiki